cep telefon fiyatları,ndan islam bilgisi62

 cep telefon fiyatları


cep telefon fiyatları,ndan islam bilgisi62 evet arkadaslar sizler icin elimizden geleni yapıyoruz
cep telefon fiyatları sizin  icin cok calısıyor cep telefon fiyatları islam bilgileri sizlere snmaya devam ederken cep telefon fiyatları diyorki Bunun üzerine yukarıdaki âyeti kerime nazil oldu İşte o vakit Resulü Ekrem şöyle buyurdu ; «Korkutucu benim. Ey Ali sen de yol göstericisin. Doğru yola gidenler, senin önderliğinde giderler. Şura sûresi, âyet; 23. Yüce meâlı : (İşte bu sevaptır ki, Allah'a iman edip, salih ameller işleyen kullarını onunla müjdeler. Tebliğ ettiklerine de ki: «Ben sizden Allah'a ibadet ve yakınlıktan, sevgiden başka bir mükâfat istemiyorum. Kim iyi bir amel kazanırsa, biz onun bu iyiliğinin sevabım artırırız. Muhakkak ki. Allah bağışlayıcıdır ve az amele çok sevap verir.)
Ben senm bobajyle knrcleş g,to düşüp kalktım. Şimdi senin kon.ni dökmek bono gud gelir.Evet ama senin kanın, dökmekten keyltlenlnm Sen de atından İnip benim gibi yaya olmahsm.Bu sözler Amr'i öfkelendirdi. Atından ind. Yıldırım hız, ile Hz. Ali (k V ) ye saldırdı Hz. Alı (k.v.) Amr'in saldırısını kalkanı ile karşıladı.
Amfin ölümü Kureyş'in üzerinde çok kötü tesir etti. Nevfel Mahzu-mi atını savaş meydanına sürdü. Zübeyr bini Avam’do onun başın, ucu-du Hz Ali (k\.l ve Zübeyr bini Avam (r o l birlikte Ikrıme. I lubeyre ve Midras-a hücum ettiler. Nevfel Mahzumi’nın olumu.
 Müslümanlarla savaşın sandıkları O'dı kolay olmadığını anladılar Hendeği gerisin gen atlrjya'|rak, geldikleri yere Cömertliği ile ünlü Hatem-i Tdi’nın kabilesi Toy ka-bılesmin oturduğu yerde Füls adında bir put vaid. Ha,em la, olmuş yerine oğlu Adiyy geçmişti. Resûlu Ekrem Füls putunu hilesini islâmo davet vazifesini Hz. Ali (k.v.) ye ven ı . kabilesinin oturduğu yere gitti Adiyy korkusundan Hatem'in kız kardeşi Sltflne'yi esir etti Birçok gömme,İn b, hkte Med. ne’ye getirdi. Süfine serbest bırakıldı.Hz Ali (k.v.) Resûlüllah (s.c.v.) m mescidinde namaz kılarken bir yoksul ondon sodaka istedi. Dilenciye bir şeyler vererek kimse onu memnun etmedi. Hz Ali (k.v.) rükûda iken parmağındaki yıızug,! çıkararak dilenciye verdi. Hz. Ali (k.v ) nin bu hareketi Cenab-ı Allah ı hoşnut ettı. Bu sebeple yukarıdaki ayeti kerimenin nazil olduğu rivayet edilmiş.Müşrikler, islömın bu ilk günlerinde Kur'ân-ı Kerîm'i inkâr eder, Kur'-üfi I Kerım'in yüceliğinden korktukları için, Kur’ân-ı gürültü ve patırtı ile Misiurmak isterler, kimseye dinletmek istemezlerdi. Böylece Resulü Ekrem’i küçük düşürmüş, Kur’ön-ı Kerîm'in sesini kısmak istemişlerdi. Bunun için yukarıdaki âyeti kerime nâzıl olmuştu. Casiye sûresi, âyet. 21 Yüce meâlı ; (Yoksa o kötülükleri işleyip duranlar, kendilerini, iman edip, saiih ameller işleyenler gibi yapacağız, hayat ve ölümlerini bir tutacağımızı mı sandılar? Ne fena hüküm veriyorlar.)
Hz. Ali (k V.) bütün işlerim sağlam tutardı. İmanı sağlamdı Takva sahibi idi. Hiçbir işinde riya ve gösteriş yoktu Hz Ali (k.v.) nin doğrulu gu ve dürüstlüğü dillere destan idi Ayet ve hadislerde, şan ve şerefinin yııcelıği belirtilmiştir İşte bülun bu özellikkırındon uturu yukarıdaki âyeti kerimenin nazil olduğu rivayet edilmiştir.Râbia bini Nâcid şöyle rivayet ediyor Hz Alı Bir gun Resûlüllah (s.a.v.) beni çağırdı Ve (Ey Ali!. Sen İsa (a.s.) m bir bakıma benzerisin. Yahudiler ona düşman oldular. Annesi Hz Meryem'e haşa, haşa iftira ettiler. Hıristiyanlar da onu aşırı sevdiler. Kendi yerinin çok üstüne çıkardılar. Halbuki orası onun yeri değildi.) buyurdular.Hz. Ali (k.v.) bu hadisi şerifi şöyle açıklamıştır «Beni çokları sevmez. Birçokları da aşırı derecede severler. Diğer sahabelere de düşman olurlar. Halbuki ben onları sevmem. Bazıları da bana düşman olur, diğer sahabeleri severler. Bunların her ikisi de cehennemliktir. Ben peygamber değilim. Bana vahiy de* gelmedi. Ancak, bütün gücümle Kur’ân-ı Ke-rım'in emr ettiği şekilde amel ederim. Allah (c.c.)a itaat hususunda ne emr edersem, onu yapmak size vacibdir. hoşlandığınız veya hoşlanmadığınız işlerde bana itaatla emr olundunuz..Bu meseleye senin cevap vermeni istiyorum. Benim kaiımdu senin cevabın Ali'nin cevabından daha üstündür Ve sevimlidir.Sen kolu ve yaramaz bir insansın! Sözün kötüsünü söyledin. Halbuki Resulullah (s.a.v.) onun hakkında (Ey Alil. Sen benimle; Harun ile Musa gibisin. Ancak benden sonra peygamber gelmeyecektir.) buyurmuştur. Resulu Ekrem Hz. Ömer (r.a.) ile müşavere ederken zor bir meselenin çözümünde (Ali burada mı?) diye sorduklarını çok gördüm.Sa'd ibni Ebi Vakkas (ı.u.) arılatıyor Bir gun Mua vıye bir işi için yanınia geldi Ali'den söz <.ıçıldı. Ben kendisine «Alı nin uç özelliği vardır Bunlardan birisi bende olsoy'dı, o dünyalardan daha siîvımlı olurdu O uç özelliği şunlardır Resûlu Ekrem'den işittim «Ben her kimin velisi isem, Ali de onun velisidir.» Resûlüllah (s.a.v )Hayber kalesinin fethinde «Yarın bu sancağı öyle birisine vereceğim ki; Onu Allah ve Peygamberi sever.» buyurdular. Ve Hohrı kâinat efendimiz Hz Alı (k v ) ye «Ey Alil. Seninle ben; Musa ile Harun gibiyiz. Ancok. benden sonra peygamber gelmeyecektir.» buyurduğunu da işittim.Cabir bini Abdullah (r (i ) şu hadisi şerilı rivayet etmiştir Mir'aç gecesi göklerde bulunan yerUin birer birer geçtikten son-lu birisi bana şöyle dedi Ey Muhammedi. Senin atan İbrahim ne güzel otu ve kardeşin Ali bini Ebu Talib do ne güzel kardeştir Ona hayır tav siye et!.Hasan-ı Bosrî (rahmetullcıh) Enes bini Malik (r a.) den şu hadisi şe rıfı rivayet etmiştir «Cennet üç kişiyi özleyip durur. Onlarda, Ali bini Ebu Talib, Ammar bini Yasir ve Selmanı Farisî'dir.Sa'd bini Ebu Vakkas (r a.) diyor kı Bir gun Mua-viye bana geldi. Ve bana «Ali’yi seviyor musun?
Abdullah bin» Ömer (r.a.) de rivayet ediyor ki: Hz. Ali (k.v.) da bulu-?n üç özellikten birinin bende olmasını çok isterdim. O özellikler kır* ıızı ve siyah gözlü develerden daha sevimlidir.Söylendiğine göre Hz. Ali (k.v.) nin bir dinar parası vardı. Onu boz-urdu on dirhem yaptı. Resulü Ekrem’e gizli bir şey soracağı zaman yok-ullara bir dirhem sadaka verirdi. Hz. Ali (k.v.) Resulü Ekrem'den şunla-sordu:Fussilet sûresi, âyet: 26. Yüce meöiı : (Birde o ko-ir olanlar: «Bu Kur'ân-ı dinlemeyin ve ona bozgunculuk adin; olur ki üşün gelirsiniz.» dediler.Şübhesiz, Allah (c.c.) in her şeye gücü yeter. Ailohü Teâiâ istediğini İZİZ, dilediğini zelil eder. Kimisine mülk, servet ve makam verir. Kimisine ie bunlardan hiçbir şey vermez.Âmil bini Şurahbil eş - Şa’bî diyor ki : Hz Ali Cemel junu Zeyd bini Serhem'in yanından geçiyordu. Onu kanlar içerı^ındo 3ördü. Baş ucunda durdu da.Ey Zeyd!. Allah'ın rahmeti üzerine olsun. Ben seni iyi bilil im. Zira Resûlü Ekrem seni cennet ile müjdeledi; dedi.Zeyd Hz. Alı (k.v.) den bu sözü işitince kanlar içinde elini kaldırıp.
Ey Alil. Resûlüllah (s.a.v.) sana da cenneti müjdelemiştir. Vc şöy ie buyurmuştur «Ali iyilerdendir. Ona yardım edenler yardım görürler. Ona kaotiller ve kötüler karşı çıkarlar. Ona karşı çıkanlar ve yardım etmeyenler helak olmuşlardır. Bunun için savaşlarda seninle beraber olmayı arzuladım,» dedi jJe ruhunu teslim etti.
50. MENKIBE : Amru bini El - Cemuh (r.a.) rivayet ediyor Bir Resûlüllah (s.a.v.) in huzurlarında oturuyordum.Miraca çıktığım gece Cebrail (a.s.) elimden tuttu. Beni cennetin en güzel yerlerinden birine oturttu. Elime ayva verdi. Ayvayı kokladım. Elimde oyana bu yana çevirirken, ansızın İki parçoya ayrıldı.
Bir gün Sa'd bini Cübeyr (r.a.) Abdullah bım Abbas irol ,n Son tutmuş yurüyorlard,. Zomzom kuyusunun başmda bu W-Lm insanla,, toplanmışlar.
Benim adım Raziye ve Merziye dir. Allah (c.c.) beni üç şeyden yalı. Yukarımı anberden, ortamı kâfurdan, aşağı tarafımı da miskden yalı. Hamurumu da abu hayat ile yoğurdu. Allahü Teâlâ bana «Ol dedi» ’ı de oldum. Hak Teâlâ beni kardeşin Ali bini Ebu Talib için yaratmış-dedi.
Ebu Zeri Ğifarî (r.a.) de şu hadisi şerifi rivayet etmiştir: «Benden ayın Allah (c.c.) dan da ayrılmış olur. Ey Ali!. Senden ayrılan benden ayin gibidir.»
Abdullah bini Mesud (r.a.) diyor ki; Resûlü Ekrem'in huzurlarında m. Hz. Ali (k.v.) den söz açıldı. Resulü Ekrem : «Hikmeti on parçaya Iduler. Dokuzunu Ali bin Ebu Taiib'e, birini de bütün insanlara verdi.Her kim İbrahim (a.s.) in hilmini görmek isterse, Ali bini Ebu Talib'e, ır kim Nuh (a.s.) in hikmetini görmek isterse Ali bini Ebu Talib’e ve r kim Yusuf (a.s.) in çileye katlanmasını görmek isterse yine Ali bini u Talib'e baksın!...» buyurmuşlardır.Enes bini Malik (r.a.) şöyle rivayet ediyor: Bir gün sûlü Ekrem'in huzurlarında oturmuştuk. Ansızın Hz. Ali çıkageldi. Arlarda bir yere oturdu. Resûlü Ekrem onu çağırdı. O da önüne geldi ve rşısında oturdu. Resûlü Ekrem şöyle buyurdular; «Ey Alil. Allah sana nden daha çok ikramda bulundu» buyurdu.Babam ve atam sana feda olsun ey Allah'ın Resûlü!.. Kul nedir ; efendisinden daha çok ikrama lâyık olsun. » dedi. Resûlü Ekrem do ; y Ali!. Allah (c.c.) bir kuluna ikramda bulunmak isterse, ona şöyle şey-¦ verir ki; hiç kimsenin hatır ve hayalinden geçmez.» buyurdu.Ey Allah'ın Resûlü!. Bunu söyle de biz de bilelim, dedik. Bunun erine Resûlü Ekrem ;
Allahü Teâlâ ona Fatıma'yı eş olarak ihsan etti. Bana vermedi, ısan ve Hüseyin gibi oğullar verdi. Abdullah El - Kindi diyor ki : Muaviye bini Ebu Süf-yan hacca gidip geldi. Bir toplulukla otururken, elini Abdullah bini Abbas (r a.) in dizlerinin üzerine koyarak «Ben senin amcanın oğlundan (Hz. Ali) üstünüm.» dedi. Abdullah bini Abbas (r.a.) «Niçin?» deyince, Muaviye : «Çünkü, ben zulmen şehit edilmiş halifenin (Hz. Osman) amca zâdesiyim.» Abdullah bini Abbas (r.a.) : «O (Hz. Ali) halifeliğe senden daha lâyıktı. Zira, O Hz. Osman (r.a.) senden daha yakındır.» buyurdu.Bu sözü işiten Muaviye yüzünü Sa’d ibni Ebu Vakkas (r.a.)e çevirdi.Ey Sa'dl. Sen hakkı bâtıldan ayırmaz mısın? Ya da bizim tarafımız olmaz mısın? dedi. Sa'd ibni Ebi Vakkas (r.a.) da ;
Karanlığın yerleri kapladığını görünce, ortalık aydınlansın da gideyim, diye sobr ettim; dedi. Bunun üzerine Muaviye.:
Vallahi!. Ben Kur’ân-ı azimüşşanı okudum. Fakat onda bir şey bulamadım; dedi.Hz. Ali (k.v.) ye düşmanlığın sonu ohirete imansız gitmektir. Bu hadisi şerif müslümantarı Hz Ali (k.v.) yo düşmanlıktan korkutarak, bu kötülükten sakmdırmaktır. Hüzeyfe (r.a.) diyor ki: Resûlüllah (s.a.v) den sövle ışıttım: «Ihlâs sûresinin Kur’ân-ı Kerim'deki derecesi ne ise, nas içerisinde Ali bini Ebu Tolib'In değeri odur.
Ey Allan ımı Kabul ettim: dedim. Ve arkasından kabul ettiğim oh,d nedir? Ey Robbıml... diye sordum. Allah (c.c.) bu ahdin ne olduğunu doğrudan doğruya bana bildirdi. Ve bu ahdi.Yüce Allah'ım bu ahdi şöyle bildirdi: «Alı bini Ebu Talip, hidayetin öncüsü, doğru yolun rehberi, müminlerin gözlerinin lumanların başlarının tacıdır. Bütün yoratıklarıma birliğime iman etrne^-rini senin peygamberliğini de tasdik etmelerini önemli kıldığım gibi, Ali bini Ebu Talib'in sevgisini de bütün müminlere gerekli kıldım. Onu seven beni ve seni sevmiş olur. Gerçek dost olur. cep telefon fiyatları sizin icin hazırladı ve sundu.



cep telefon fiyatları,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder